Falck Hjärtstartare i bärgningsfordon

Bärgarstationerna i Örebro, Tibro och Skövde installerar Falck Hjärtstartare och personalen utbildas i Första Hjälpen av Falcks erfarna räddningspersonal!

Falcks bärgarstationer i Örebro, Tibro och Skövde ägs tillsammans av Kåge Bärgning & Assistans AB, med totalt 9 anställda. Stationerna har i samband med Falck Räddningskårs satsning på försäljning av Falck Hjärtstartare köpt ett hjärtstartarpaket och kommer under tre år framåt låta
 all sin personal utbildas i första hjälpen och användande av hjärtstartare.

”Det är viktigt att vår personal har kunskap omkring första hjälpen och vet hur man ska reagera i kritiska situationer som kan vara livshotande, då vi ibland är de första som kommer till en olycksplats”, säger Karl-Gunnar Olsson, ägare av Kåge Bärgning & Assistans.
Falck Räddningskår satsar nu stort på försäljning av Falck Hjärtstartare. Vår vision är att rädda fler liv och vara ledande aktör inom första hjälpen och hjärtstartare, säger Christian Munk, sälj- & marknadsdirektör på Falck Räddningskår. Vi ser bärgarstationernas engagemang i vår satsning för att rädda fler liv, som jätteviktig.

Ju fler vi är som sprider kunskapen omkring första hjälpen runt om i landet, desto bättre för oss alla. Falck utbildar årligen över 50 000 människor i första hjälpen runt om i Norden och har över 2 000 hjärtstartare utlokaliserade.

Falck stödjer dessutom Hjärt- Lungfondens forskning under ett år och under september månad
kan ni följa en kampanj emot hjärtstopp i olika medier, driven av Hjärt- Lungfonden med oss sponsorer. För att läsa mer om vårt stödjande och Falck Hjärtstartare, gå in på:

Kontakta oss gärna vid eventuella frågor på:

Tel: 08- 731 30 60

Falck Räddningskår AB